Een overzicht van veelgestelde vragen over onze software. Staat uw vraag er niet bij, neem dan contact met ons op via ons contactformulier.
Nee. STYLEman draait in een private cloud. U huurt serverruimte tegen een vast maandbedrag en wij zorgen voor alle IT-diensten zoals het maken van back-ups, de beveiliging en de 24 x 7 beschikbaarheid. De servers staan in een goed beveiligd, gecertificeerd datacenter in het noorden van het land.
Nee, een internetbrowser is voldoende.
Ja, OSL Europe werkt volgens het continuous integration principe. Dit betekent dat nieuwe releases onmiddellijk beschikbaar zijn voor alle klanten.
Dit is afhankelijk van de grootte van uw bedrijf en de tijd die uw medewerkers kunnen besteden aan de implementatie. Gemiddeld is de doorlooptijd van een implementatie 4 tot 8 weken.
Ja, STYLEman is een applicatie die u vanaf iedere plek waar ook ter wereld kunt benaderen. Overal waar een internetaansluiting is, kunt u aan de slag met STYLEman.
Ja, u kunt gegevens vanuit STYLEman exporteren naar bijvoorbeeld Excel.
Nee, u kunt grote databestanden met bijvoorbeeld artikelen of prijzen importeren. Vooral bij de implementatie is dat belangrijk, u hoeft bijvoorbeeld artikel- en klantgegevens niet handmatig in te voeren.
In STYLEman wordt de gehele debiteurenadministratie gevoerd, zoals kredietcontroles. Voor de financiële administratie hebben we gekozen voor een integratie met bestaande financiële systemen. De leveranciers hiervan hebben immers al hun expertise van deze materie in hun pakket verwerkt. De gebruiker merkt nauwelijks verschil tussen een ingebouwde financiële module of een extended ERP.
Ja, bij het verzenden van artikelen worden facturen automatisch aangemaakt. Alle gegevens die u hebt ingegeven zijn hierop verwerkt, zoals bijvoorbeeld betalingscondities, kortingen of extra kosten. Als u gebruik maakt van de integratie met een financieel pakket, worden de facturen naar het financiële pakket geëxporteerd.
Ja, OSL Europe heeft veel ervaring opgedaan met EDI. EDI verkeer is opgezet met onder andere Peek & Cloppenburg, El Corte Ingles, Makro, Manor (Zwitserland). We versturen de volgende berichten: PRICAT, ORDERS, ORDERSP, DESADV, INVOICE. De EDI berichten voor onze klanten worden zowel via EDIFACT verstuurd, als rechtstreeks via SFTP (secure file transfer protocol).
Ja, via de B2B webshop plaatsen uw klanten hun orders rechtstreeks in STYLEman. Bij het bestellen worden de normale controles met betrekking tot krediet et cetera uitgevoerd. U bepaalt zelf welke artikelen zichtbaar worden op de B2B webshop.
Ja, dat kan. Vanuit STYLEman worden artikelgegevens, inclusief prijzen, naar de B2C webshop gestuurd. Orders vanuit de webshop worden na betaling in STYLEman ingelezen, van waaruit de goederen worden verzonden.
Ja, STYLEman heeft verschillende programma’s waarmee u uw NOOS artikelen kunt verwerken. U heeft altijd inzicht in verkopen enerzijds en voorraad anderzijds. U kunt de NOOS artikelen op een eenvoudige manier bijbestellen.
Ja, als u kassabestanden met doorverkopen krijgt aangeleverd van bijvoorbeeld eigen winkels, shop-in-shops, of van uw klanten, dan kunt u deze inlezen. Hiermee krijgt u inzicht in de doorverkopen in de winkels, uw bestsellers, kunt u voorraden beter (her)verdelen en kunt u op een eenvoudige manier de voorraden in de winkels aanvullen (replenishen).
STYLEman kent vele rapportages, op gebied van verkopen, inkopen, voorraad, etcetera. De rapportages zijn tot op zekere hoogte zelf samen te stellen. Zo kunt u in sommige gevallen het outputniveau kiezen (bijv. verkopen per klant of per klant per order). De vele filtermogelijkheden zorgen ervoor dat u met één STYLEman rapport op verschillende zaken kunt rapporteren.